Olen kulkenut
pitkin kaupungin katuja, humalassa
kengät, sukat märkänä ja jalat jäässä
Olen valehdellut sydämelle ja
kokenut suuren valaistumisen
Nauranut, ollut iloinen
ja oppinut jotain uutta

Kaatunut ja loukannut polveni,
siinä samalla housuni ratkesivat,
minkä jälkeen neuloin ja korjasin
housuni, istuessani tunnin
koulun vessassa
Katsonut animaatio-elokuvan,
jossa nauroin kaikille sellaisille
kohdille, jotka mielestäni olivat
kovin kaksimielisiä ja huvittavia,
mutta tuntui, ettei kukaan muu
katsoja, käsittänyt niiden kohtausten
huvittavuutta

Käynyt läpi pieniä kriisejä
ja kutsunut ystäviä kylään
Kirjoittanut, maalannut, kirjoittanut
ja ollut yksinäinen

Nukkunut huonosti
juonut liikaa kahvia
juonut liian vähän kahvia
polttanut, kuten aina,
liikaa tupakkaa

Ollut humalassa aamusta
selvinnyt päiväksi
jatkanut juomista illalla
Kuunnellut paljon musiikkia
elänyt tässä hetkessä
ja muistellut vanhoja

Olen monella tapaa onnekas,
mutta samalla huono-onninen
Elän kahdessa maailmassa,
siinä maailmassa, missä herroina on
värit ja siveltimet, kirjaimet, sanat ja
tarinat.
Toinen on tämä,
fyysinen maailma, joka on enemmän "totta",
kuin se toinen,
se jonne haluaisin toisinaan muuttaa asumaan

Mutta kuitenkin päätin
että luovun uneksimasta,
siitä unelmamiehestä
ja päätin, että alan etsiä unelmamiestä
enkä enää vain tyydy haaveisiin
Niin se kai pitääkin elää
haaveista voi pitää ja
voi niitä myös rakastaa,
mutta niitä ei voi
halata ja koskettaa
Ne eivät voi antaa
sitä läheisyyttä
edes tunnetta siitä
Silloin paljastuu niiden
heikkoudet ja se kuinka hauraita ne on

Tällä menneellä viikolla
olen rakastanut jokaista hymyä,
jonka olen nähnyt
Rakastanut itseäni
pitänyt jopa itsestäni
Rakastanut sitä, että minulla
on maailman mahtavin äiti,
joka on aina antanut minun olla
sellainen kuin olen
Puolustanut minua
ja herranjumalasentään,
jopa pienenä ostanut minulle
pitsisukat, vain siksi, koska halusin.
Sanonut isälle, että tämän ei pidä koskaan
pakottaa häntä valitsemaan miehen ja oman
poikansa väliltä, sillä isä tulisi häviämään.
Kiitos siitä äiti, että olet ollut ehdoton
niissä asioissa, jotka olen sydämelläsi tuntenut
oikeiksi

Hän on minun idolini ja minulle erityisen tärkeä

Tällä viikolla olen vihannut jokaista idioottia
jonka olen nähnyt
Vihannut itseäni
vihannut koko maailmaa
Olen pitänyt itseäni saamattomana idioottina,
joka yrittää liikaa
Pitänyt itseäni tekotaiteellisena
ja osaamattomana
lahjattomana ja mielikuviteksottamana
tavallisena ihmisenä.

Mutta kuitenkin tajunnut,
että olen mikä olen
kaikkine kriiseineni,
jotka käyn päässäni
Olen taiteellinen,
mielikuvituksellinen
saamaton välillä,
mutta minä kuitenkin osaan
pystyn ja yritän.
Olen lahjakas ja, vaikka välillä tuntuu,
että ikävä kyllä, omanlaiseni.
Normaalia ja normeihin sopeutuvaa
minusta ei saisi tekemälläkään
Olen suht sinut itseni kanssa,
no, ainakin toistaiseksi,
mutta mikäs tässä
kun loppupeleissä
menneisyydelle et voi enää
tehdä yhtään mitään,
tulevasta ei oikeasti koskaan voi
tietää
Kaikki mitä sulla on
on vaan tämä hetki.