Sanat ei kulje ja mielessä soljuu muut ajatukset. Ahdistusta joka yö, ennen nukkumaanmenoa. Aistiharhoja. Joku venyttää minua, joku painaa minua alas. Olen kevyt ja kylmä, lämmin ja raskas, jokaisena yönä, uudestaan ja uudestaan. Ja kysymys ei kuulu: "Miksi?", koska se on ilmiselvää. En sano sitä ääneen, enää. En tahdo. Ne sanat on niin kipeitä ja ne särkee huulia.
Raivoisa itkukohtaus toissayönä. Silitin tavaroita ja nypläsin koruja. En saisi, en osaa päästää irti. Isä oli kaverinsa luona saunomassa, hyvä sille, että se käy edes jossakin. Se on nyt kuukauden kävellyt edestakaisin, se ei löydä suuntaan. Onko ihme? En minäkään.
Surullisinta, tai no typerintä tässä on, että minä olen täällä auttamassa isää jatkamaan, olen täällä "lohduttajana". Hyvähän se on yrittää sanoa, että "kyllä se tästä", ko en usko siihen itsekkään.  
Lopetin kuuntelemasta radiota, kielsin isääkin kuuntelemasta. En enää kestä yhtään ainoata Kaija Koon biisiä, joissa lauletaan jottain lässynlässynläätä ja sitte tulee kyyneleet. Rakkauden haudalla on kans semmonen biisi, että byääh. Ei ei ei.

Mulla on ikävä Marsua <3
ja kaikkia muitaki raksupoksuja <3
Tommonen välikommentti :---D

Olen huomannut surun muodon, se  on aaltoja, suuria laineita,
joilla on korkeat huiput  ja matalat kohdat paljastavat pohjan, aina
mutta ei koskaan tasaista ja keskikohdat ovat vain hetkellisiä,
katoavaisia pieniä olemisen tiloja.

Ja minä olen jatkuvassa liikkeessä,
kahden ääripään välillä

^Tuon kirjoitin nenäliinaan, kun en jaksanu nousta ja ottaa paperia.
Tiivistää silleen aika hyvin nämä tunteet ja olotilat.

Jenni Vartiainen on julkaissut uuden sinkun, taisi olla Teemu Brunilan käsialaa, mutta Jennin suulla laulettuna lievästi Lesbahtava biisi. Onko Jenni itte lesbahtava? En tiedä. Sama sille.

Jenni Vartiaisen Tunnoton-biisi on muuten jotenki niin teemabiisi mulle, tällähetkellä ainaki:

"Juhlan jälkeen tyhjä pää
enkä voi käsittää
etten eilen voinut elää
ilman sinua

Tahdoit niin uskoa
että olet mun ainoa
Mutta tunnoton oon
mulle käy kuka vaan
etkä pysty mua satuttamaan

Eilen uskoin että saat
mut hetkeksi loistamaan
mutta toivoin että aamu
sinut veisi mukanaan"