Minä olen olemassa,
mitä suurimassa määrin.
Minä elän elämääni
jok'ikinen sekunti.
Sitä ei käy kieltäminen.
Minä en ikinä halua olla
se keskiverto kansalainen
joka suorittaa. Minusta ei ole siihen.
Haluan liikaa. Unelmat elävät vahvoinan
ja sydän sykkii uudelle.
Minä haluan elämältä,
niin helvetin paljon, että sitä on vaikea käsittää.
Tiedän, ettei kaikkea voi saada, mutta minä haluan.
Keskivertoelämä ei houkuta. Eikä pakkopullatyö, jota kuitenkin tulisin vihaamaan.
Kaikki rutiininomainen kammottaa minua. Minusta ei ikinä tule tiskaria, sen vuoksi, etten
saa omaa alaani vastaavaa työtä. Tämä on asia, jota vastaan tulen aina taistelemaan.
Kulttuurin nimeen vannon.
Perkele ja se on saletti.
Olen nyt pohtinut näitä työllistymisasioita ja tulevaisuutta.
Unelmissa elän vanhassa omakotitalossa, jossa on isot ikkunat, kirjastohuone, oma ateljee ja
työpaja/työhuone. Iso olohuone, jossa on paljon isoja ja värikkäitä tyynyjä ja lokoisia sohvia!
Hyvät ystävät ja rakkaat ihmiset asuisivat lähellä.
Talo sijaitsisi jonkin kaupungin läheisyydessä, mutta kuitenkin tarpeeksi kaukana, että olisi rauhallista.
Mulla olis pari koiraa ja pari kissaa. Ehkä lapsiaki. Joo, ehdottomasti lapsiaki.
Kaksi tytärtä tai yksi tyttö ja yksi poika tai kaksi poikaa, ihan mite vaan.
Haluan elättää itseni ja perheeni, omalla luovalla työlläni. Kirjoittamisella ja taiteella.
Mulla olis ihana, sympaattinen, hauska ja ymmärtävä mies. Ehkä taiteellinenki.
Me oltais sellanen hullu ja suloinen taiteilijapariskunta.

Sitte aina ku meikää ahistais, se tarpeentullen antais minun olla rauhassa, omassa työhuoneessani, vaikka
päiväkausia, niinku meikäki antais sen olla kans. Tai sitten jos makoilisin keskellä huoneen lattiaa, kun olen
työntänyt kaikki huonekalut kauemmas minusta, niin että voin hengittää ja mikään ei kaadu päälle,
se tulee siihen viereen makaamaan ja makaa siinä niin kauan, ku on tarpeen. Halaa pahan pois.
Sellaisen miehen mie haluan.
Ja toivottavasti, mie sellaisen miehen saan.

- Niin ja olin melkein unohtaa. Mie haluan olla ennenkaikkea onnellinen!