Päivän suurin ajatus kai sitten oli:
"Ei sillä elämän sisällöllä ole mitään merkitystä. Vain sillä, että olet onnellinen. Sillä on merkitystä."
Jotenkin tuo kuitenkin tiivistää tämän päivän ajatukset kätevästi yhteen lausahdukseen.
Kyllähän tässä tämän lisäksi on tullut tehtyä yhtä sun toista ja olisi paljon kerrottavaakin, mutta jätän sen johonkin toiseen päivään.

Lopuksi, kun olin kirjoittanut rakkaudesta jne. niin se lopun teksti lisääntyi:


Miksi minusta tuntuu
kuin katoaisin
uppoaisin sinuun
menettäisin jotain omaa
itsenäisyyteni
identiteettini
Miksi minä katoan sinuun?

En minä osaa enää rakastaa
siitä on
ihan liian kauan aikaa
ja ihan liian monta
pieleen mennyttä rakkaussuhdetta.
Minä olen menettänyt sen
minkä nimeen olen vannonut
koko pienen ikäni

Silloin se oli jotain suurta
jotain ihan helvetin siistiä
ja mahtavaa
Jotain josta haaveilin
ja unelmoin jatkuvasti.
Ikuisesti

Se täytti unet
toiveet
ja haaveet
ilman, jota hengitän
ja silmät
joilla maailmaa katselen
Se oli kaikki
se oli mulle koko
helvetin
elämä

Se oli jokaisessa aamussa
jokaisessa aurigonsäteessä
ja jokaisessa
kliseisessä
linnunlaulussa

Kunnes minä luovuin siitä
annoin sen mennä
päästin sen irti
ja annoin virrata pois.

En jaksanut
se oli kai minulle
liikaa
tai jotain
sinnepäin kuitenkin.
En osaa sanoa
en löydä oikeita sanoja
joilla tätä voisi
selvästi kuvailla

Minä katoan
sinuun
Enkä halua
hukutat minut

Olen vannonut
koko ikäni

Rakkauden nimeen
On hetkiä,
jolloin
En jaksa

Nyt

Rakkaus
on vain
sana.