MAIJA VILKKUMAA - KESÄ

" Me puhutaan et tunne ei saa hukkuu taitoon
eikä teosta väärää tee se et se on laiton
eikä meistä tuu sellaisia kuin nuo tuolla
jotka rientää töihin, pelkää kuolla

Kesä
eikä mitään tekemistä
kaupunki nöyränä sylissä
sormissa tuoksuu tupakka
sun nauru on vieras ja ihana
kato mua kun mä villinä värisen
enkä surua pelkää kun tunne en
oo miten suloinen kesä
kun se loppuu, jää vain pimeä"

Oon fiilistelly kesää tänään, ku betoni ja asfaltti alkaa näkyä jään alta. Aurinko on paistanu ja olen ollu ihan täysissä fiiliksissä. Odotan kesää niin innolla. Oispa se äkkiä. TOSI NOPEASTI KESÄ TÄNNE HETI! Se vapaus ja valvominen. Valoisat yöt ja parvekkeella istuminen. Läppärin kanssa kirjoittaa pitkin öitä. Juoda ihan helvetisti kahvia ja polttaa tupakkaa ja suitsukkeita. Ohh ja ahh. Kattoa, kuinka pikkuhiljaa alkaa näkyä elämää pihapiirissä, ku ihmiset lähtee liikkeelle. Esimerkiksi käyttämään koiraa kusella tai ku ihmiset lähtee töihin.

Roikkua kaupungilla ja syödä jätskiä.

Istua puiston nurmella ja juoda siideriä tai viiniä, oli mikä päivä tahansa. Unohtaa kaikki arkinen. Antaa auringon polttaa iho ja sydän. Sitä onnea, ku voi kävellä päivisin auringon lämmittämällä ja illan viilentämällä rantahiekalla. Uida ja tuntea syvää kuuluvuuden tunnetta veteen.

Antaa onnen revetä käsiin ja levittää onnea ympärille. Tehdä uusia asioita ja tutustua uusiin ihmisiin. FESTAREITA! LIVEMUSIIKKIA! AHH! En malta odottaa.

Ehkä minä sitten voisin kohdata sen elämääkin suuremman rakkauden.

Unohtakaamme hra Sossutäti, minä olen ajatellut asiat täysin väärin ja haihatellut ja kuvitellut ja keikkunut pilvilinnoissa. Tyhmä, lapsellinen minä. Olisihan minun oikeasti pitäny käsittää, että ei. Tästä ei kuitenkaan tule mitään. Nyt huspois alas pilvilinnoista ja järki käteen. Ajattele asioita realistisesti. Mua ei kukaan halua. Tämä nyt ei ole mitään itsesäälinyyhnyyhviilviil-paskaa, vaan ihan täyttä totta. Mun on vaan pakko tajuta se itsekki. Oon aina miettiny, että ei minussa oikeasti voi olla niin paljon vikaa, että en saisi ketään. Kyllä minussa täytyy olla, koska kukaan ei koskaan rakastu/ihastu minuun. Ovat vain liian hyväsydämisiä kertoakseen mulle suoraan, että: nöy, ei kiinnosta.

Noniin. Mutta sitä kesää ja elämääkin suurempaa rakkautta odotellessa.